Kampania „Day of the Dead”
W obronie dziennikarzy Ameryki hiszpańskojęzycznej w dniach 2-7 listopada PEN INTERNATIONAL prowadzi kampanię pod hasłem DAY OF THE DEAD. Jedenaście ośrodków PEN w Ameryce Południowej upamiętnia w jej ramach dziennikarzy zamordowanych podczas wykonywania swej pracy. Celem akcji jest także zaprotestowanie przeciwko bezkarności sprawców zbrodni popełnianych na dziennikarzach. PEN INTERNATIONAL przygotował wideo z udziałem znanych pisarzy i twórców kultury, którzy opowiadają o życiu i dorobku zabitych, oraz wzywają do rozpoczęcia śledztw mających wyjaśnić okoliczności ich śmierci. W ciągu ostatnich pięciu lat w 10 krajach Ameryki łacińskiej zginęło co najmniej 78 osób trudniących się dziennikarstwem. W tej części świata zawód dziennikarza obciążony jest największym ryzykiem zawodowym. W bieżącym roku zginęło tam najwięcej dziennikarzy od 1998 roku.